fredag 29 augusti 2014

Tack Kalle!

Å vad jag gillar Kalle Zackari Wahlström! Ni vet Svett & etikett-Kalle. Idag damp hans bok ner i min brevlåda. Ett signerat exemplar. Som om det vore till just mig. 

Lite sliten efter veckan, trött, småhungrig satte jag mig ute och började bläddra och läsa i boken. Snabbt var jag fast och satt med ett leende på läpparna av hans sätt att utrycka sig på. Plötsligt blev jag pigg och glad och fick träningslust. Tänkte först vilodag, men det blev ändring. Tack för det Kalle!

Resten av kvällen avlöpte i lugnt tempo med lövbiff och bakpotatis, Leifs restaurang och familjesamvaro. 

Morgondagens plan ser ut som följer. Kl 10 ska jag vara på stan för att med lupp leta mig igenom varenda klädbutik i jakten på den perfekta festoutfiten till nästa lördag. Det är det enda och viktiga imorgon. 






Inga kommentarer: