söndag 10 augusti 2014

Min helg

Min helg har varit till belåtenhet. Igår körde vi till syrran på landet. En mysig heldag med promenader, trädgårdshäng, potatisplockning och spontankräftskiva. Vi var hemma vid midnatt utan att se några djur när vi körde genom skogarna i mörkret. Det räckte med den påkörda orm jag höll på att trampa på när vi var ute och gick. 

Idag körde vi igång dagen med fotbollsmatch som tyvärr slutade med förlust. Jag har städat och mannen har förberett för golvmålning i köket. Imorgon smäller det. 

Och så har jag tränat. Efter tre vilodagar kändes det skönt. Bra energi i 50 minuter. Veckan som kommer ska jag rikta in mig på varannandagsträning. Känns som en lagom nivå när jag ska gå från semester till heltidsjobb. Jag får inte vara för hård mot mig själv, utan ställa rimliga krav. 

En veckas sommarlov kvar för barnen. Mannen har semester en vecka till. Det dröjer alltså en vecka till innan det är dags att hoppa in i ekorrhjulet på riktigt. 







Inga kommentarer: