torsdag 7 augusti 2014

Omställning

Klockan ringde tiiidigt idag, men det var inga problem att gå upp och komma igång. Dagen på jobbet gick snabbt. Studiedag. Kul att träffa alla, fick bra saker gjorda men hjärnan var lite ovan att tänka jobb. 

Men rätt trött när jag kom hem. För lite mat under dagen, och dricka. Möttes av en diskbänk full av oordning. Imorse skulle fyra personer göra sig klara och ge sig iväg. Två till Köpenhamn, en till hockeyläger och så jag till jobbet. Fanns ingen tid att röja upp. Men det gick bra ändå. Shit happens, men nu är köket kliniskt igen. 

Käkade lite ägg och avocado. Inte världens stabilaste kvällsmat, men trist att fixa med annat i min ensamhet. Bytte om till mer baggy style, stoppade lurarna i öronen och gick ut för att få lite luft. Sakta tempo för att varva ner. 

Mys med min lille hockeykille ikväll. Nu är jag redo för sängen och det gör inte alls ont att det är fredag imorgon. 






Inga kommentarer: