onsdag 6 augusti 2014

Sista dagen i frihet

Eller vad säger man. Sista semesterdagen. Känns konstigt att den faktiskt är här nu. Men det blir bra. Minnen av en fantastisk sommar 2014. Och nu blickar vi framåt. 

Det som oroar mig mest är hur jag ska få tiden att räcka till. Jobba heltid. Tre hockeyträningar i veckan plus helgmatch. Läxor. Egen träning. Och allt det andra som tillhör vardagsliv och familjeliv. 

Men med ordning och struktur och planering ska det gå. Jag som är utbildad leancoach har köpt tavlor och ska leana familjelivet. Två tavlor till behövs för att det ska bli komplett. 

Och så det här med träningen. Nu snittar jag på fem pass i veckan. Hur ska det bli med det. Men jag är glad att jag inte tillhör dem som nu efter semestern kommer säga att de måste ta tag i träningen efter sommarens synder. Det måste bli en livsstil som varar året om. Kan inte låta bli att citera min favorit Kalle Zakari Wahlström: Hur många har du hört säga "Efter sommaren ska jag börja borsta tänderna igen?". 

Jag syndar också. Har precis käkat en bulle och druckit kaffe. Nu sitter jag ute i solen. Kan man ha det bättre på sin sista semesterdag?



Inga kommentarer: