måndag 9 juni 2008

Den blomstertid nu kommer...

I dagarna stundar examen och skolavslutningar för många barn. Till det hör förstås fest. Klart att man vill fira att det är sommarlov och inga läxor. Men på vilket sätt firar man?

Om man är 15 år, är man töntig om man inte dricker på festen. Då kanske man till och med inte är välkommen. Ännu töntigare är man tydligen om man är förälder och vägrar bryta mot lagen och köpa ut till sitt minderåriga barn. Jag blir så upprörd! Hoppas att dessa normer ändrar sig innan mina barn blir tonåringar. Hur det än blir så står min ståndpunkt fast!

Lilla P

1 kommentar:

Anonym sa...

Åh vad jag håller med!! Min lilla tjej är ju bara 1,5 år men jag funderar redan mycket på det där och laddar för det som förmodligen kommer. Katerina J skriver mycket om det där i sin blogg, har du sett det? Intressant!