tisdag 24 juni 2008

Syster på vift

Idag efter jobbet hade jag några ärenden att uträtta på stan. När mannen kom hem stack jag iväg. Vem ser jag när jag svänger in på stortorget för att parkera? Jo, syrran. Hade ingen aning om att hon var i stan. Hon hade varit hos läkaren och kollat upp sina födelsemärken. Hann tyvärr inte prata så mycket eftersom vi båda var på väg åt varsit håll. Vi träffas på lördag. Då ska jag bli firad. Jag fyller år på fredag!

På torsdag ska vi ha sommarfest med jobbet. Då har vi bokat bord på en trevlig restaurang här i stan. Därefter kommer alla med hem till mig. Jag ska bjuda på lite gott att dricka samt kaffe och dessert (får man väl kalla det för). Det blir säkert jättetrevligt.

Sen är det bara en arbetsvecka kvar till semestern. På den veckan ska många frågetecken rätas ut. Bland annat hur jag ska jobba till hösten och vilken ny kollega vi ska få nu när min bästa samarbetspartner ska sluta (ja, om DU läser: ta åt dig, för det är verkligen så!) Sen ska jag ta drygt 5 veckors välbehövlig semester utan att fundera över höstens arbete (hoppas jag).

Lilla P

3 kommentarer:

Yogamamma sa...

Härligt att dyka på sin syster sådär, helt apropå. Önskar att jag också kunde göra det, men vi bor 20 mil ifrån varandra så det kanske inte är lika lätt, vad vet jag.

Anonym sa...

Tar åt mig och känner ett lite dåligt samvete, det är inte bara du som tycker jag är en bra kollega, jag tycker det samma om dig, men samtidigt är det nya jobbet något jag verkligen vill testa!

Lilla P: sa...

Yogamamma: Ja, det är kul. Men väldigt sällan här med. Vi bor ju åtta mil från varandra.

Anonym: Tack! Stöttar dig till 100% i ditt beslut. Fast det är trist.

Lilla P