söndag 29 juni 2008

Loppissöndag




Idag har familjen och min mamma varit på loppis. Jag kände mig lite inspirerad att gå på jakt efter kaffekoppsfynd. Igår fick jag en ny kaffekopp till vår Stig Lindbergsamling. Det var koppen Blå husar. Tidigare okänd för mig, men jättefin.

Idag hittade jag tyvärr inga Lindbergkoppar. De är nog omöjliga att hitta och framför allt att fynda. Men det fanns många andra fina koppar. Jag lyfte nog på samtliga koppar och läste under. Många var från Uppsala-Ekeby, Gefle. Så nu kommer nog vår samling att ta en annan vändning. Jag ska även samla på Uppsala-Ekebykoppar. Framför allt de som är designade av H. Ringström. De är från 70-talet och härliga. Nu känner jag mig jätteglad. Ska bli riktigt kul att leta vidare på loppisar i sommar nu när jag säkert kan hitta och handla.

Lilla P

Inga kommentarer: