onsdag 4 juni 2008

Fortsatt full fart framåt


Om jag sätter mig ner somnar jag nog. Därför är det bara till att köra på ett par timmar till. Idag känner jag mig dock lite mer organiserad än igår. Barnens utflykter är avklarade och det känns skönt. Nu har jag skrivit handlingslista inför fredagens släktkalas. När mannen kommer hem från jobbet vid 7-tiden sticker jag till affären. Imorgon kväll ska jag baka tårtbottnar, snabbstäda och se till så presenterna är iordning. Tur att det ska bli fint väder så vi kan vara ute för då behöver jag inte städa så noga.

Ikväll hoppas jag att det blir lite tid till att slappa framför teven. Sen vill jag hinna läsa några sidor i "Kön och skolframgång", en intressant bok jag lånat på bibblan som handlar om flickors och pojkars prestationer i skolan ställt emot varandra. Hur kan det vara så att det går bättre för flickor i skolan än det gör för pojkar? Det är konstaterat. Jag tror inte att pojkar är mindre smarta än flickor, däremot är skolans värld mer anpassad till flickor. Spännande bok, ialla fall.

Det doftar så härligt i vårt hus. Liljorna har slagit ut idag.

Lilla P

1 kommentar:

Lilla P: sa...

Vi ser fram emot en trevlig nationaldag! Ta en funderare till om ni vill ha Bosse.
Stora P