söndag 24 november 2013

Sjukt bra helg!

Länge sen jag var så nöjd med en helg. Perfekt på alla sätt och vis. Lagom blandning av idrott, släkt, vänner, familj, vila och aktiviteter. 
Tog mig friheten att vila en stund i soffan efter lunch. Sen skriva matsedel för veckan och handla. Obeskrivligt skön känsla när det är gjort. Kvällsmaten blev chili con carne och jasminris. 
Ikväll har jag tränat. Kändes riktigt bra i kroppen. Har känt mig lite sliten, överansträngd i axlar och armbågar, men ingen känning under träningen. Ska försöka träna varannan dag i fortsättningen. Tror det är viktigt att låta kroppen vila emellan. Dessutom måste jag finna en hållbar balans mellan jobb, famil, träning, vila och annan fritid. Vill verkligen fortsätta min nya livsstil där mycket träning ingår, men måste vara realistisk för att inte känna mig stressad och otillräcklig. 
Har krupit ner under täcket. Bredvid mig ligger äldste sonen och snarkar tillsammans med katten. Han ville så gärna sova här inne. Vad ska man säga. Undra hur länge till han vill det. Bäst av njuta av det så länge det varar. 




Inga kommentarer: