måndag 22 juli 2013

Kickstart och kattspy

Fasen vad svårt det är att stiga upp. Hade lätt kunnat somna om, men tvingade upp mig själv när klockan ringde 7.30. Mannen gick upp 5.30 för att spela golftävling tillsammans med en gammal barndomskompis. En tradition sedan måååånga år tillbaka. Likaså att vi alltid sedan träffas på kvällen. Det blir alltså bara en gång om året. Så ikväll bär det av till söder för massa prat och skratt. Brukar alltid vara så trevligt. 
Hur som helst. Fick igång den trötta kroppen med hjälp av frukost och 40 minuters träning. Man ska ha ett mål med sin träning. Har jag hört. Mitt är fastare och muskulösare kropp samt bättre kondition. Är en bit på väg. Började träna mina smala, klena armar i maj. Och visst, lite märks det allt. 
Katten blev som tokig idag och ville bara äta på bladen på våra liljor. Inte bra, fattade jag direkt. Men inte hon. Tog en stund sen spydde hon fem gånger. Dumma katt. 


Inga kommentarer: