måndag 1 juli 2013

Skrattar, njuter och lever

En bra dag. Mycket skratt och fin samvaro. Solen visade sig och då kan man inte göra annat än att njuta. Den är så efterlängtad. 
Ner på stranden. Barnen dämde. De älskar det. Jobba. Bygga vallar av sanden för att sedan se hur vattnet tar sig igenom. Jag gillar att titta på och se dem glada. Solen i ögonen och havet framför mig. Göra avtryck i sanden. Andas frisk luft.
Tar mig igenom Sommar i P1-arkivet. Har en förmåga att välja det tunga, det vemodiga. Efter Majas berättelse igår valde jag idag Kristian Gidlund. 29 år och döende i cancer. Fy fan. Vet inte hur många gånger jag fick stänga av. Pausa. Hindra tårarna från att tränga fram och mota bort klumpen i bröstet. 
Imorgon ska jag ge mig på Jonas Gardell. Hoppas på nåt lite mer lättsamt då. 





Inga kommentarer: