onsdag 24 juli 2013

Mat, mat, mat...

All denna mat. Som ska lagas. Hela tiden. Lunch och middag. Helt klart det sämsta med semestern. Hitta på och handla. Variation och gott, snabbt och smidigt. Och jag som knappt är sugen på mat i värmen. Hade kunnat leva på frukt och bär. Men för barnens skull lagar jag två mål mat om dagen. Varje dag. Idag fick jag sno ihop det jag kunde av det som fanns hemma. Fläskpannkaka och några potatisbullar jag hittade i frysen. Funkade. 
Eftermiddagen bjöd på lek på ett i stort sett folktomt lekland. Bra för oss. Prat och nya bekantskaper för barnen. Helt ok. 
Måste gnälla lite. För jag är faktiskt lite knäckt. Det är så jäkla surt. Brukar inte gnälla, brukar inte ha ont i kroppen, men nu... Har fått ont i ett knä. Förmodligen överansträngt av löpning. Fan också! Känner mig otroligt frustrerad när jag inte kan röra på mig snabbt. Pw funkar inte heller. Promenad i stilla tempo. Hur jäkla kul är det när man vill förbränna och omvandla!? Hoppas vilan snart hjälper. Men imorgon ska jag träna igen. Får bygga muskler då istället ; ) 
Sitter i vårt sköna uterum och börjar bli trött. 
Ska försöka sova nu i värmen. Naken under ett svalt lakan med fönstret öppet kanske funkar. 



Inga kommentarer: