söndag 11 augusti 2013

Laddar

Sitter och försöker ladda upp mentalt inför eftermiddagens projekt. Jag måste ta tag i mina garderober. Rensa och skapa mer ordning. Vet att det är ett jobbigt projekt. För det finns en hel del där bakom dörrarna. 

Skrattar lite åt mig själv. Igen. Kan bjuda på det. På sista tiden har jag googlat mycket. Det är egentligen helt lojt vad insnöad man kan bli av nya intressen. Googlar sjukt mycket på träning, övningar, mat, näringslära, proteiner, kalorier... Ja ni fattar! 
Försöker äta bra och nyttigt. Men igår kväll blev jag sjukt sjukt godissugen. Och det fanns inget hemma! Idag har jag handlat. Om behovet uppkommer igen. 



3 kommentarer:

Anonym sa...

Ja ha du Lilla P.
Det där känner jag igen. Min pojke har full koll på det där. Han har gjort en resa där 40-50 kilo försvann.
Nu är han en välbyggd kille på 201 cm lång och en välbyggd kropp.Men det har varit blod,svett och tårar på vägen också.Han har ett mål utstakat och det klarar han. Jag är en stolt mamma över att han tog tag i sin övervikt i tid.
Du verkar ju också ha ett mål och det lär du också att klara.
Kram SPJsfer

Lilla P: sa...

SPJ: Wow, Gud vad bra gjort!! Hoppas han är riktigt stolt över sig själv!
Den här gången tänker inte jag ge upp och sluta efter ett tag. Känner mig otroligt motiverad och mår bra av det.
Kram

Ulrika sa...

Spj, du har verkligen en son att vara stolt över!! Lilla p du har motivationen och redskapen klart du fixar det:) jag letar motivation, testar en liten bit i taget nu och hoppas det ska bli hållbara förbättringar som håller i längden.
Kram U