tisdag 13 augusti 2013

Liggaisoffanunderfilt-väder

Oj vilken dag! Vet inte hur många gånger jag kollade på klockan inatt. Nojig. Orolig att försova mig. Öppnade förskolan idag. Första gången på många, många år. Klockan ringde 05.00. Gick hur bra som helst och känt mig pigg på jobbet. Slutade tidigt. Åt äggmacka hemma. Beställde två kokta ägg av mannen. Fixade ärende på stan. Stressade för att komma ut på min pw. Himlen öppnade sig. Hagel. Väntade på uppehåll. Ljusnade. Så jag gick. 20 minuter. Sen kom regnet. Fanns inget att välja på. Sprang hela vägen hem. Blöt. Hade kunnat ge upp och lagt mig i soffan under en filt, men inte envisa jag. In i garaget. Upp på löpbandet. Högsta gåhastighet. 3 km. Sen var jag faktiskt jäkligt trött. Därav suddig bild. 
In. Laga vegetarisk lasagne. Dusch medan den stod i ugnen. 
Resten av kvällen ska jag ta det väldigt lugnt. 
Ska bara ta tag i köket som ser ut som ett bombnedslag. 
Mannens gjutna skiva är klar. Misstänker att han tänker byta bordsskiva på vårt köksbord. En del klar. I så fall. 
Avslutar med yngste sonens kommentar från igår kväll: Jag vill ha en normal mamma. Ingen träningsmamma! 







Inga kommentarer: