måndag 19 augusti 2013

Vardagsliv!

Skolstart och jobb. Nu är livet inrutat igen. På gott och ont. Jag tycker det är rätt skönt. In i rutiner igen. Ordning och reda. Barnen är nöjda med sin första dag. Känns skönt i mammahjärtat. Yngste sonen fick ta eget ansvar och cykla hem själv från fritids, byta om och cykla till fotbollsträningen. Det klarade han fint. 
Jag har haft en bra dag på jobbet. Helt klart ett annat tempo än förra veckan. 
Direkt hem och upp på bandet. 5 km. Idag ville jag nästan kräkas av trötthet, men jag fixade det. Jävligt jobbigt efter en lång dag på jobbet. Måste ordna en liten hylla där jag kan ha min vattenflaska. Att ha den på en stege bredvid är inte så praktiskt. Och jag måste ha en handduk att torka svetten på. Letar musik med den rätta takten till min pw-lista. Hittar bra låtar. 
Kvällen avslutades med Idol. Glad att Anders Bagge är tillbaka. Gillar honom! 

Det blir en mysig natt. Jag har två barn i dubbelsängen. Och en katt. Mannen får sova någon annanstans. Ibland är de inte så stora. 




Inga kommentarer: