torsdag 31 oktober 2013

Hej ledighet!

Nu känns det riktigt bra att helgen börjat. En rätt lång och seg dag på jobbet. Direkt upp till ishallen. Det är alltid kul. Hänga med hockeyföräldrar och kolla träningen. Sonen vill nu börja målvaktsträna. Fällde en underbar kommentar i bilen hem: Jag är bra som målvakt. Men jag har bara inte kommit på det än. 
Vet ni? Jag vill köpa ett par skridskor. Ett par riktiga, sköna killskridskor. Och träna upp min åkning. Hårdträning inför mamma-barnmatchen till våren. Haha. Nu vågar jag när jag inte är så liten och klen längre. 

Det har verkligen hänt nåt med mig. Jag är så otroligt sugen på fysiska aktiviteter. Vill köra en militärhinderbana. Springa intervaller uppför backar. Än så länge är det bara tankar. Fortsätter lyfta skrot i garaget. Äta. Och vila. 
Inspireras av Rocky 4, training montage. Jäkla vad de tränar. 

Tillbaka till verkligheten. När vi kom hem möttes vi av en färdiglagad kvällsmat. Och renbäddad säng. Pluspoäng till mannen!


Inga kommentarer: