måndag 28 oktober 2013

Inte mig själv

Studiedag på jobbet. Mycket sitta still och lyssna. Kände mig inte alls i form när jag kom hem. Konstig. Låg. Lättrörd. Lätt berörd. Trött känsla i kroppen. Ingen mening att ens ge sig på nån träning. Extra vilodag. 
Helt plötsligt stod vi här utan barn. Båda sover borta inatt. Tog vara på tillfället att få en mysig stund för oss själva på italiensk restaurang. Var inte helt upplagd för det, men tanken på att laga egen mat var inte så lockande. Goda pizzor slank ner. 
Hem och under filten i soffan. Hör verkligen inte till vanligheten att jag tillbringar en hel kväll så. Men ikväll var jag tvungen. 
Antingen håller jag på att bli sjuk. Eller är det saknaden av mina barn som påverkar mig. Att inte ha dem hos mig denna stormiga kväll. Trots att jag vet att de är i tryggt förvar. 
Hoppas på att vakna upp med en bättre känsla i kroppen imorgon. Ledig dag väntar. 



Inga kommentarer: