måndag 14 april 2008

En vanlig måndag


Då har man klarat av denna veckas första arbetsdag. Usch, det känns hemskt att man tänker så. Att vardagarna bara är en transportsträcka som ska klaras av så smärtfritt som möjligt i jakten på målet: helgen. Jag kan inte låta bli att citera Peter LeMarc "Det var vardagar som bara kom och gick. Inte visste vi då att det var livet som vi fick".

Men jag måste ändå erkänna att jag längtar lite extra mycket till helgen faktiskt. Vi ska nämligen på en minisemester. Vi har hyrt stugan i Båstad, där vi brukar vara på somrarna. Det ska bli härligt att komma iväg och lufta sig lite, se lite annat och slippa alla måsten som finns hemma. Övriga familjen längtar också mycket. Min yngste son sa Mamma, då ska jag ha badbyxor. Det var väl lite väl önsketänkande men han förknippar Båstad med sommar. Lägger in en bild på hur härligt det är där vid havet på sommaren.

Nä, nu åter till vardagsbestyren som spilld blodpudding på golvet, skitiga kläder och dammråttor.

Lilla P

1 kommentar:

Lilla P: sa...

Lilla P. Härligt med sommarkänsla. På söndag sitter familjen i en simhall och tittar på simtävling. Då blir det ialla fall varmt och härligtoch vi kan vara lättklädda.
Stora P