onsdag 2 april 2008

Inte en endaste gnutta asfalt







Hade jag bott i en stad hade jag gillat att gå i villakvarteren och titta på hur andra har det. Hur ser det ut i fönstrena, har de en snygg och välkomande entré, är trädgården mysig etc. Men det hade nog medfört en hel del stress.... Hur har jag det hemma? Har jag det tillräckligt snyggt? Byter jag gardiner och blommor på trappan lagom ofta? Ser folk att fönstrena inte är nyputsade?
På landet drabbas man inte på samma sätt av "duger-jag-och mitt hem- stress". På promenader är det annat att titta på; dagens nygjorda markberedning, en skotare i skogen och timmerhögarna efter gallring. Och sedan - efter promenaden då man är riktigt varm i kläderna blir det - hemmasnickad yoga.
Lilla P - du nämnde "gamla huset" i ett inlägg. Det lantställe du vill lägga dina renoveringsfingrar på. Jag återkommer med bilder på det vid ett senare tillfälle.
Stora P

Inga kommentarer: