torsdag 24 april 2008

Lite thaikyckling är aldrig fel

Har precis lagt barnen som var ganska trötta efter dagens övningar. Mycket spring, frisk luft och sol gör de små liven trötta. Själv känner jag mig också lite slö, men så ska det väl vara när man jobbat hårt i fyra dagar. Nu tar jag och barnen helg.

Efter jobbet har jag varit på stan en sväng. Äldste sonen har vuxit ur och slitet ut både byxor och strumpor därför behövdes lite nytt inhandlas. Vi ska på två kalas i helgen också. Ett 7-årskalas och ett 1-årskalas. 7-åringen, hade inga direkta önskemål när jag frågade honom, men en sak var han säker på: han ville inte ha några "tjejgrejer". Då förstår en genusmedveten pedagog inte alls vad han menar. Tyvärr kan jag inte avslöja vad jag har köpt eftersom han är Stora Ps son. Vi ska dit på kalas på lördag. På söndag ska vi fira goda vänners son som fyller 1 år.

Tillbaka till thaikycklingen. När jag var färdig på stan slog hungern och huvudvärken till. Hade endast planerat för lite mackor och fil ikväll. Men suget blev för stort. Har varit sugen på thaikyckling hela veckan så därför slog jag till. Köpte hem till familjen och mig. Det var smaskigt! Nu är man mätt och go. Ska ta hand om mina växter lite nu tänkte jag. Jag behöver vattna lite ute innan det blir mörkt. Jag återkommer imorgon i någon paus i min fredagsstädning: )

En sak till. TACK YOGAMAMMA för att du skriver att du saknat inlägg från oss. Det blir vi glada för. Vi lovar att skärpa oss.

Lilla P

1 kommentar:

Yogamamma sa...

Det var så lite så! Och ta all paus ni behöver, bloggandet är ju inte allt i världen. Bara nästan :)