måndag 21 april 2008

Härliga dagar vid havet




Nu är vi tillbaka i verkligheten igen efter en skön och avkopplande helg i Båstad. Vädret har varit toppen så det har blivit mycket frisk luft. Eftersom stugan ligger väldigt nära havet har vi gått mycket på stranden. Barnen har fått springa och leka mycket. Dessutom hittade de massa Playmobil-leksaker under en säng i stugan. Detta lekte de med otroligt bra vilket gjorde att vi föräldrar kunde lata oss lite extra i solskenet med gott samvete. På stranden kom det två omgångar med islandshästar. Det verkade vara någon slags turridning för alla verkade vara nybörjare. Det skulle jag verkligen kunna tänka mig att prova på. Har ridit islandshäst en gång tidigare och det var riktigt kul, fast jag aldrig varit någon hästtjej. Och att rida på stranden längs havet måste vara en härlig känsla. Min hästtokiga lille kille blev förstås glad när han fick se så många hästar. De gick till och med förbi vårt hus på väg ner mot stranden.

Vi har även hört mycket fågelsång. Det är man inte bortskämd med här i stan. Före det blev ljust hörde man fåglarna kvittra. Jag märkte dock att jag var usel på att känna igen vilken fågel som är vilken genom fågelsången. De kunskaper jag hade i mellanstadiet med en naturtokig lärare är tyvärr inte kvar. Då pluggade vi fågelläten så det stod härliga till sen hade vi prov.

Även idag har det varit härligt vårväder. Jag har ökat på solbrännan i ansiktet idag på arbetstid. Eller rättare sagt ökat antalet fräknar. Det ser jag som en löneförmån!

Lilla P

2 kommentarer:

Petra sa...

Är det skattefri löneförmån fräknar? :-)
Islandshästar längs havet ååå det är så roligt. Jag har varit en hästtjej men ramlade av och bröt ryggen inte så allvarligt som det låter) och nu är islänningar det enda jag vågar mig upp på.

Lilla P: sa...

Att få sola sig på arbetstid kan ses som lite lyx : )

Lilla P