tisdag 1 april 2008

Arg och rädd!

Igår hände något. Min äldste son var ute med lillebror och farmor. Han hade sin cykelhjälm på sig. Rätt var det var ramlar han av en gunga baklänges ner i gruset. Vad händer? Jo, cykelhjälmen går sönder! Frigoliten där bak lossnar i stora bitar. Katastrof! Som tur var slog han sig inte särskilt mycket. Jag vet att man inte ska ha cykelhjälmen på när man leken. Men i detta fall är jag glad att han hade det. Vågar inte ens tänka tanken vad som kunde hänt om han cyklat snabbt på gatan. Hjälmen är reklamerad och tillbakalämnad till den affär den inhandlades i, en matkedja med en kötthistoria bakom sig. Idag har min man inhandlat en ny hjälm, några prisklasser dyrare. Tyvärr inte lika cool som den andra, enligt sonen. Men förhoppningsvis betydligt säkrare.

Lilla P

1 kommentar:

tinaminastina sa...

Vilken mysig blogg ni har,kul att hitta hit!Nu ska jag kika runt lite här!
Ha det gott!
tina=)