måndag 14 april 2008

Omvänd ångest


Nudie-jeans för 1495 kr, blå Odd Molly-blus för 875 kr och så en Sand-blus i skir svart bomull för 1095 kr. Totalt 3 465 kr. Om jag hade köpt detta hade jag fått osannolikt mycket ångest. Fy vad mycket pengar jag hade förstört! Jag är nämligen inte programmerad för att reagera på märkeskläder. Jag kör feng-shui-tänk när det gäller kläder. Modellen, färgen och materialet på plaggen är det jag bryr mig om och hur de kombineras med andra kläder, smycken eller scarfsar. Istället är jag mycket nöjd med ovanstående reafynd. Jeansen för 149 kr på Kapp Ahl och blusarna för 150 kr styck på Indiska. Totalt 449 kr och plaggen hade tillsammans kostat
1 007 kr till ordinarie pris. Jag sparade alltså 558 kr!!! Härlig känsla! MEN jag är säker på att om en märkesmedveten storstadsbo tvingats gå i mina reafynd hade det medfört en jäkla massa ångest. Hur kan det vara så?
Stora P

1 kommentar:

Lilla P: sa...

Jag har också svårt för att köpa dyra plagg. Då köper jag hellre flera. Men det är roligt att handla kläder och särskilt roligt när man gör fynd. Fördelen att bo i stan är att köpen sprids ut lite under månaden. Jag gör inte som du: tokhandlar det som står på den långa listan när du väl kommer till en stad.

Lilla P