torsdag 3 april 2008

Tanka energi


Känner mig lite sliten efter veckans arbete. För mig och barnen har helgen börjat, eftersom vi alltid är lediga på fredagar. Det känns som lite vardagslyx. Det har varit en krävande vecka på jobbet bland annat beroende på att halva styrkan varit sjuka. Men allt går med lite god vilja och positiv inställning.

Nu funderar jag kring hur jag på bästa sätt ska utnyttja helgen för att fylla på med ny energi. Förhoppningsvis tittar vårsolen fram lite så att vi kan besöka en ny lekplats tillsammans med några goda vänner och deras barn. Lite extra god mat och dryck höjer även det välbefinnandet. Jag kanske också ska prova på att yoga lite för att stressa av och hitta lugn. Sen ska nog familjen ägna sig mycket åt en ny inomhusaktivitet som alla fyra uppskattar: innefotboll. Spelas i tvåmannalag i hallen med en mjuk boll. Faktiskt riktigt roligt, trots att jag aldrig varit någon fotbollstjej.

Lilla P

Inga kommentarer: