måndag 2 september 2013

Ny vecka

September. Höst. Välkomnar mörkret. Lättare att komma i säng och få sina timmar. 
En ok dag på jobbet. Regnet drog bort och solen visade sig. Så mycket trevligare och lättare att vara pedagog då. 
Idag fick jag en ny leverans. Fitnesstidningar och pulver. Två olika sorter. Blev lite full i skratt när jag läste om den ene.. "för atleter".. Haha, nu gäller det minsann att visa vad man går för. 
Jag är åter igen så glad för att jag äntligen fattat vad jag ska använda min envishet till. Som tidigare mest känts som en negativ egenskap. 
Pw 5 km. Fy fan, trodde knappt jag skulle palla 2 km. När jag gått 10 minuter och ytterligare 15 minuter fick jag verkligen plåga mig för att komma över den där motiga tröskeln. Det som motiverade mig var den känsla som jag känner nu. Ligger i min säng, nöjd med min insats, med en skön känsla i kroppen och trötta ben. 
Sen flöt det på. Och jag fixade det! 
Dusch och sen sushi. Nu är jag grymt trött och tror nästan jag kan få ihop 8 timmars sömn inatt. 



Inga kommentarer: