fredag 6 september 2013

Största kicken

Så skönt med fredag! Fredagsfika på jobbet. Kladdkaka och grädde. Åt inget. Synpunkter på det. Det struntar jag i. Hoppar över det onödiga, syndar ibland. Vill verkligen gå in för den här utmaningen till hundra procent för att se vad som är möjligt att göra med min kropp.
Det är inte svårt att hoppa över det onyttiga. Om man har viljan. Om jag tänker så här: Vilket ger den största kicken?
Känslan i kroppen efter att ha kört ett hårt fysiskt pass?
Eller
Känslan i kroppen efter att ätit kladdkaka och grädde?
Inte svårt. 

Jobbade till 16.30. Bytte om. Upp på löpbandet. Pressade mig själv mer än jag gjort innan. 5 km på hastigheten 8.8. Hela tiden. Ingen sänkning. 35 minuter. Svetten rann i pannan. Kändes i benen. Underbara känsla. Efteråt! 
Kvällsmaten bestod av ny tacosvariant med kycklingfajitas. Gott! Ett happy moment uppstod vid matbordet då barnen satt kvar länge och vi kunde prata. Händer inte ofta. Sen tjuvstartade jag städningen med att ta ena badrummet. Resten väntar imorgon. 
Nu ska vi se klart på filmen. 


Inga kommentarer: