lördag 21 september 2013

Stillsamt släktkalas

Ett stillsamt släktkalas var nog vad jag behövde efter förra helgen. Det var helt rätt. Kl 23 var allt undanplockat och knappt ett spår av fest syntes. Alla nöjda och glada. Maten blev lyckat, trots att jag vågade vara lite crazy och laga något jag aldrig gjort förut. Desserten var också god. Och ikväll kom avecen fram, till skillnad från förra helgen då vi hade noll koll och glömde den. 
Äldste sonen följde med svärmor hem och sover över där. Nu ska jag också stänga igen ögonen och njuta av känslan att det är väldigt länge tills det blir födelsedagskalas igen i detta hus. 





2 kommentarer:

Anonym sa...

Ser så gott ut det du har lagat.Vad är det för något? Envis är du med din träning och det måste man nog vara om det ska ge resultat.Min son sa om sin förvandling: Mamma det har varit blod svett och tårar. Själv försöker jag gå ett par dagar i veckan: Alltid en början.
hoppas att allt är bra med er.
Kram SPJ

Lilla P: sa...

SPJ: Minicheesecake med hallon till dessert. Riktigt gott och enkelt. Träningen går bra. Jag är ju envis ; ) Hoppas allt är bra med dig!
Kram