måndag 31 mars 2008

I väntan på mitt lantställe







Jag har en liten hörna i "min mans garage" där jag samlar på saker som jag någon gång i framtiden ska ha på mitt lantställe. För tillfället är det en gammal skänk, några antika leksaker och ett gammalt skomakarskåp. Lantstället som jag drömmer om finns i verkligheten. Det ligger på min systers ägor och benämns som "gamla huset". Om man lägger ner lite tid och pengar där kan det bli rena drömmen. Men tyvärr pågår det för många projekt hos min systers familj för att detta projekt också ska få plats. Men när hönorna har kommit, vinkällaren är fylld, badrummet är renoverat och Stora P är vig som en katt, då kanske det finns tid för mig att förverkliga mina drömmar.
Ps. Det är förstås inte bara min mans garage, men vi brukar skoja lite om det. Så här var det nämligen. En snöig vinterdag för några år sedan hade jag pulkan med mig till förskolan när jag hämtade sonen. Han lös upp när han såg den och hans första spontana kommentar var: "-Kunde du öppna pappas garage?" Man lever inte alltid som man lär. Men som sagt det var ett antal år sedan, så utvecklingen har gått framåt även där. Ds.

Lilla P

1 kommentar:

White Season sa...

Hallå där, Ha ha ha den där lilla ankan på hjul har vi också här, den hittade jag i vår gamla lada, söt. Och gunghästen ser jag som du nämnde i kommentaren.
Jaa ibland så finner man små guldkorn här och där...
Kramar och ha en bra vecka, Malin