måndag 10 mars 2008

Borta bra men hemma bäst!

Är precis hemkommen från stora huvudstaden. Jag har varit på studieresa med 8 kollegor. Vårt studiebesök hade anknytning till genus och jämställdhet. Så nu har vi många intryck att ta med oss hem och omvandla i vår verksamhet.

Med ett hektiskt småbarnsliv hemma längtar man ibland efter att göra något på egen hand. Gå och shoppa, äta i lugn och ro på restaurang och sova ostört en hel natt på ett enkelrum. Nu har jag gjort det. Men hur det än är längtar man ändå hem. Det är inte så lätt att sova borta, skorna klämmer efter allt springande på stan och pengarna rasslar iväg. Så nu riktigt längtar jag efter att få ligga trångt med mina barn i natt. I mitt eget hus, i min egna säng, bredvid min man och mina barn.

God natt!

Lilla P

Inga kommentarer: