lördag 1 mars 2008

Tantvarning

Idag har jag och min man varit på stan utan barnen. Det var första gången på riktigt länge. Jag var på jakt efter ett par svarta byxor. Det blir väl en enkel match tänkte jag, nu när jag kan gå i lugn och ro och har någon med som kan hämta nya storlekar till mig. Efter första affären tröttnade min man och ville gå till sitt favoritställe på stan: BIBLIOTEKET! Hur kul är det? På senare tid har han blivit helt frälst i framför allt ljudböcker. Vet inte hur många han hört men listan kan göras lång. Det bör även tilläggas att samtliga har han lyssnat på på arbetstid! Nu verkar det också som att han har fått med sig min svåger in i ljudboksträsket. Efter att ha lyssnat på min mans favorit Italienska skor är han också helt såld.

Åter till mina byxor. Nu fick jag fortsätta på egen hand och avverkade affär efter affär utan någon påse med mig ut. Till sist tänkte jag att jag gör ett sista desperat försök och går in på Flash. Tro det eller ej, men jag hittar ett par som sitter bra och som det dessutom är 25% rabatt på. Att köpa jeans på Flash har tidigare känts en aning tantigt. Men det kanske det inte är. Eller är det så att man börjar bli det. Tant alltså.

Lilla P

1 kommentar:

Anonym sa...

Jo det har jag tyckt länge, tantvarning på dig lilla P!! Ler stilla och undrar var du har din tantförebild....