söndag 2 mars 2008

Vad ska jag göra med mitt Linda Bengtzing-skärp?

Jag förmodar att denna frågeställning vållar mycket huvudbry för Lilla P´s make - min käre svåger idag. Han har nämligen ett likadant skärp som Linda Bengtzing hade på sig i går, fast utan dinglande kedjor förstås. Ska han fortsätta att använda det eller ska han gömma undan det längst inne i garderoben? Jag tycker skärpet är väldigt coolt, särskilt till svarta kläder, och jag är övertygad om att genus-syrran nu tycker bättre om skärpet än någonsin. Så svåger - fortsätt bära skärpet med stolthet men beväpna dig med några skarpa kommentarer om någon är taskig mot dig.

På tal om ljudböcker så är Italienska skor inte den bok som gjort allra störst intryck på min make utan Da Vinci koden. Han lånade den när han skulle på tjänsteresa till Stockholm vilket fick oanade följder. Den var så spännande att han körde fel på platser där han normalt brukar hitta, han körde flera varv i rondeller och blev sittande en kvart utanför hotellet innan han kunde gå in eftersom kapitlet inte var slut. Så det är inte bara mobiltelefoner som utgör trafikfara!

Grattis syrran - det verkar som du kommit med i tantklubben! Köpa Jeans på Flash är något som jag gjort för länge sedan. Jag återkommer en annan dag för att berätta om vilka påtagliga händelser som inträffar när man passerar 40-års gränsen.

Stora P

Inga kommentarer: