tisdag 25 mars 2008

En härlig eftermiddag!


Ju längre ledigheten är desto längre tid tar det för hjärnan att komma igång och bli alert första arbetsdagen. Känns fenomenet igen? I dag behövde jag bara jobba halva dagen sedan åkte jag och barnen till en kär gammal väninna till mig och hennes barn. Barnen är jämnåriga och kommer så bra överens att vi mammor tämligen ostörda kan sitta och filosofera över allt mellan himmel och jord medan vi dricker kaffe. Det är alltid lika roligt att komma till min väninna. Hon är påhittig och kreativ och det har alltid hänt nya saker i inredningsväg mellan gångerna då vi ses. En eller flera tips i matlagningsväg brukar också följa med mig hem. Man blir pigg och glad av sådana vänner. I sitt fönster hade hon en ny ursnygg svart Marimekkoskål som hon hade gjort ett ljusarrangemang i. När jag berömde den sa hon att det var en kopia som hon köpt i en glasaffär i trakten för, hör och häpna, 50 kr. Det fanns svarta och röda och plötsligt märkte jag hur jag i tanken placerade en sådan skål på mitt eget köksbord. Vi får se om tanken blir verklighet...
Stora P

Inga kommentarer: