onsdag 5 mars 2008

Nu vet jag vad min man lider av

Han läste det själv högt för mig igår kväll. Inte ur någon läkarbok, inte ur Egenvårdsguiden på nätet. Nej, ur senaste numret av Hus & Hem. "Vill du måla om trots att det var nyligen ni blaskade på caffelattefärgen i det nya köket? Dina symtom pekar mot en allt vanligare diagnos: inredningsfeber. En åkomma som är lika plågsam som kostsam." INREDNINGSFEBER! (Post renovation syndrom) Precis så är det. Vi har haft många projekt under åren i vårt hus. Min man går helt upp i varv varje gång. Skissar, spånar och pratar och pratar. För- och nackdelar. Jag håller en mer lagom distans till det hela. Allt runtomkring måste ju fortsätta fungera. Efter varje avslutat projekt dröjer det en tid. Kanske en månad, innan han börjar skissa på något nytt som han gömmer undan i byrån, som han sedan smyger fram när släkten börjar trissa upp honom. Det är härligt med en företagsam man som gillar förändringar. För vi är nog båda två lite rastlösa själar när allt kommer omkring.

Lilla P

Inga kommentarer: