tisdag 13 maj 2008

Bara några korta rader....

hinner jag skriva innan jag ska åka de 3 milen tillbaka till jobbet igen för att gå på kvällsföreläsning om familjehemsvård. Monika Ahlberg missar jag i kväll men jag får nöja mig med.....

... smörgåstårta och kaffe. En teori har dykt upp i min hjärna under dagen - jag tror att orsaken till att man gillar en viss tv-kock är för att man kan dra paralleller till sig själv och se vissa likheter. Min favorit, Monika Ahlberg, är plattbröstad och har ett omodernt men charmigt kök. Jag blir dock väldigt fundersam när jag applicerar min teori på dig Lilla P - snälla hjälp mig på traven. Vilka likheter har du och Per Moberg? Kan det ha något att göra med svett och höns eller????

Stora P

2 kommentarer:

Yogamamma sa...

haha, svett och höns, ja kanske är det likheten mellan Per Moberg och Lilla P.

Men det var inte det jag skulle skriva. Jag skulle skriva att jag blev grymt sugen på smörgåstårta nu. Min egen. Som jag lärde mig när jag jobbade som kallskänka för en herrans massa år sen.

Lilla P: sa...

Yogamamma;
Receptet på din smörgåstårta är välkommet om du har tid och lust.
Stora P