tisdag 27 maj 2008

Bädda och blogga samtidigt

Tisdagar är lite stressiga. Jobba, komma hem strax innan ungarna kommer med bussen, ordna fika, kolla läxor, packa simväska, laga mat, äta och så iväg på simträning (som tur var kan jag simma samtidigt), sedan hem och direkt i säng för klockan är så mycket. Tiden för bloggning är minimal (5 minuter) och läggs strax efter hemkomst i samband med att sängarna bäddas. Tomt i hjärnan vad gäller uppslag till nya spännande ämnen är det idag så jag väljer istället att ta dagens nykomna bokklubbstidning från Natur och kultur och sätta mig i solen på verandan i några minuter och andas lugnt. Kanske finns där några nya må-bra-böcker. Jag gillar ju sådana.

Stora P

4 kommentarer:

Lilla P: sa...

Jag tycker ni är lite slappa! Vi hinner alltid bädda våra sängar på morgonen innan vi åker kl. 7.00.

Lilla P

Peace in mind sa...

Jag undrar också när bäddningen sker. Är det nån vidare vits med bäddning egentligen? Man kan ju stänga dörren till sovrummet så slipper man se eländet:)

Anonym sa...

Hej Stora P.
Ett litet råd till Dig, förök att sitta på verandan o njut av försommardagen lite längre stund. Det gör så gott att slappna av lite grann.

Lilla P: sa...

LillaP;
Ni har ju inte som vi sängarna på övervåningen så vi slipper ju se dem. Tänk på alla kvalster du gosar till det för varje dag när du bäddar... det gör inte jag ...mina dör.(Fast på helgerna dör inte våra kvalster då bäddar jag på morgonen.)

Anna; Stämmer. Det man inte ser behöver man inte ha ont av.

Ingalice; Tack för omtanken!
Stora P