måndag 19 maj 2008

Lite lyx på en måndag.........




....har jag unnat mig idag efter mammografipremiären. Lyxen bestod i att besöka IKEA ensam! Det ni - det händer inte ofta. Tänk så mycket man ser när man strosar runt där själv utan barn och make som vill igenom affären, eller till köttbullarna, så fort som möjligt. I dag tilltalades jag av färgerna gult och grönt märkte jag. Det blev en citrongul, citronformad kruka och ett grönt doftljus (till alla allergikers fasa) och grön tvål. Till sist en praktisk necessär som man kan öppna upp så att tandborstarna slipper vara konstant fuktiga under hela resan. Fika unnade jag mig också. Och tänk - jag hittade något mer spännande än de klassiska köttbullemackorna - dinkelchiabatta med blandad sallad, fetakeso och grillad paprika. Han vet verkligen hur man hänger med i svängarna den där Ingvar!
Stora P


3 kommentarer:

Lilla P: sa...

Låter verkligen som lyx! Skulle behöva göra något liknande. Kul inköp, förresten.

Lilla P

Peace in mind sa...

Ingvar rockar småländskt fettsnålt...Fin citronkruka där:)

Lilla P: sa...

Lite banalt att lägga ut dessa saker på bloggen men de gjorde mig glad. Och fettsnålt var det.
Stora P