lördag 3 maj 2008

Tjat på annan nivå

Har precis läst om syrrans tjatiga son. Bra att du står på dig. Jag träffar alldeles för många barn och föräldrar som verkar tycka det är ok att döda på data- och tvspel. Trots att de barn jag möter är betydligt yngre än din son.

Hos oss har morgonen också varit lite tjatig. Äldste sonen vill ha en egen eltandborste. Ganska ofarligt, men jobbigt för öronen. Med tjatet alltså. Men min man har en taktik. Han känner sin son genom sig själv. När han var liten var han ganska tjatig har jag förstått. Det var mycket pappa, pappa.... För att lugna tjatet brukade hans föräldrar säga ja, ja. De visste att efter några dagar hade han släppt det. Men då kom det något nytt att tjata om. Funkar på mindre barn men är nog inte att rekommendera på Stora Ps barn. Har man sagt ja, har man lovat. Det kommer nog äldre barn ihåg.

Stora P menar du att tjatet om pudel, Playstation3 och tonårsrum har lagt sig: )?

Lilla P

1 kommentar:

Lilla P: sa...

Pudeltjatet har lagt sig. Jag har idag fått nya argument för att det inte ska skaffas hund - jordbruksverkets nya direktiv: hundar ska inte lämnas ensamma i mer än högst 6 timmar. Detta kommer vi inte att nå upp till alla dagar varvid pudelanskaffandet faller.
Vad gäller annat tjat är det lugnt fn.
Stora P