fredag 2 maj 2008

Klämdagsshopping

Hällregn och tusen miljoner människor på stan. Höjdpunkten var att fika på Kullzénska caféet. Gammalt kulturskyddat hus med många små rum och antika möbler. Precis som Sturekatten i huvudstaden. Fick strosa runt i syrrans och min favvoaffär - Village. Köpte järnmyror och fågelholk att sätta i äppelträdet. Mannen medgav motvilligt att han tappat påsen med myrorna så en gick i kras och fick därför nedlåta sig att göra ytterligare ett besök i denna förfärligt kvinnodominerade miljö. Kryddväxterna - timjan och curryört - hittades på Coop och zinkkorgen på IKEA. Jag fick också tag i en skiva att sätta på mitt gamla symaskinsunderrede - ett steg närmare planteringsvrån var taget.

Stora P

5 kommentarer:

Lilla P: sa...

Var järnmyrorna ömtåliga menar du? Det låter som om mannen ansträngt sig för att få den att gå sönder. Han kanske inte ville ha några järnmyror: )

Lilla P

Petra sa...

Aha! Ni bor i Kalmar.../hobbydetektiven ;-)

Peace in mind sa...

Finfin shopping tycks det, myrorna var bara lite lite scary tycker jag.

Yogamamma sa...

Village ar ocksa en favvo. Snygga grejer. Verkligen. Kram fran mig, anda fran USA

Lilla P: sa...

Lilla P;
Asfalten utanför bilen var tydligen tillräckligt hård. I övrigt har han förstått att det som gör mig glad gynnar honom också så jag tror inte att det var med flit.
Stora P

Petra;
I början när man ger sig in i bloggvärlden är det skönt med fullständig anonymitet. Sedan kan man börja bjuda lite mer på sig själv. Detta var första ledtråden jag lagt ut och du nappade direkt! Bra deckartalang!!!
Stora P

Anna;
Myrorna skulle jag klassa som fulsnygga. Tur att de är så små annars blir det lätt en air av "trädgårdstomtemiljö" och det vill jag verkligen inte ha.
Stora P

Yogamamma;
Kul att höra från dig!!! Hoppas ni har det bra over there!!!
Stora P