söndag 11 maj 2008

Medelhavshelg

















I går var det kalas - 4:e 40-års kalaset av 4 sedan januari. Underbart väder och trevliga vänner. Studsmattan invigdes av barnen redan kl 05.45 på morgonen och lördagsgodiset åts på mattan vid 07.00. Fina blommor blev det och smycken. Och så fick jag min första Marimekkoskål.

I dag har vi bara slöat på verandan. Mat behövde vi inte laga eftersom det fanns mycket kvar från den italienska buffén. Till förmiddagsfika blev det Seranoinlinade grissini med melon och salami och ruccolamackor.

Syrrans överraskning blev lika mycket överraskning för mig. Väldigt oväntat för båda familjerna från ett fullständigt otippat håll!

Stora P

3 kommentarer:

Peace in mind sa...

Men grattis Stora P, fanfar och flaggspel fr mig! Har du prövat mattan?

prylpinglan sa...

jaha GRATTIs får jag säga då! visste inet att de var en sån stor dag :) då hade jag ju sagt något tidigare!!! vilken färg på marimekko blev de??? stor kram!

Lilla P: sa...

Anna och prylpinglan;
Tack för gratulationerna - det var faktiskt längesedan den stora dagen var - i början av januari, men det gick inte att få ihop alla förrän nu.
Anna; Jag har provhoppat några gånger. Det händer något med blodtrycket i huvudet märker jag så jag tar det lugnt.
Prylpinglan; Skålen är svart och kommer kanske på bild längre fram.
Stora P