söndag 11 maj 2008

Slitsöndag







Måste börja med att tacka Stora P med familj för en trevlig fest igår!

Till skillnad från förra veckans slappsöndag har dagen varit mer slitsam. Igår när vi var hos syrran passade min man på att köpa massa ved. Släpet fylldes rejält så det tog sin lilla tid att köra hem. Dagens projekt har förstås handlat om att tömma släpet på ved och lägga det snyggt på lämpligt ställe. Barnen hjälpte glatt till den första timmen mellan åtta och nio i morse. Sen fick mannen slita själv. När han fortfarande inte var färdig och klockan var halv fem tog jag tag i saken. Jag var jättesnabb och duktig och ville visa att kvinnor också kan. Jag höll på i ca 30 min. Sen tröttnade jag.

Nu ikväll är vi ganska slitna. Särskilt jag: ) Ser fram emot ett skönt fotbad framför teven när dagens måsten är färdiga.

Lilla P

Inga kommentarer: