torsdag 8 maj 2008

Tack för vintips!

Tack för era italienska vintips och annat som har kommit in i veckan!! Det blir varitation i sommar vill jag lova. Jag har idag inhandlat på systemet också ( ett gammalmodigt system där man blir betjänad över disk) och radat upp flaskorna i vinkällaren. (Tyvärr blir det ingen bild för vi har haft väldigt många bilder på vin i denna blogg.) Kunde i samband med detta konstatera att jag har minst 6 flaskor julmust kvar samt lika många flaskor glögg. Vad ska jag göra med dessa tro?? Varken glögg eller julmust är särskilt upphetsande på sommarhalvåret och till jul har de väl blivit för gamla. Ni kanske anar min personlighet - jag är en bunkrare. Det måste man vara på landet när affären ligger 1 mil bort och närmaste system 3 mil hemifrån. Och så lagar jag alltid för mycket mat också. Det kommer säkert att bli så i helgen också men jag vill vara på den säkra sidan att det verkligen räcker - annars tar det en massa energi att oroa sig över om det är tillräckligt.

Stora P

Inga kommentarer: