söndag 4 maj 2008

Örtagård




I en del av trädgården har jag samlat örtväxterna. I dag blev en av rundlarna iordninggjord. Lite gammal och lite nyköpt. Tack vare den milda vitern hade rosmarinen klarat sig. I landet har jag också ett par sorters timjan, salvia, persilja och gräslök. Gurkört lär nog titta upp så småningom, den har nog fröat av sig från förra året. För säkerhets skull har jag satt ut små metallskyltar med namn på (gamla från Indiska) om jag nu skulle behöva skicka ut mannen för att hämta något (han tror nämligen att allt annars är lavendel).
Stora P


2 kommentarer:

n o r d i n g å r d e n sa...

Vilket härligt örtväxtinlägg! Jag älskar olika kryddväxter, jag har också såna skyltar! Jag såg ni efterlyste vintips här nedan, jag har tipsat om ngt då och då, bla 23mars och 28 okt-07 samt 11 jan-08. Kolla under mitt "bloggarkiv" där månad för månad står. Ett par är Italienska. Ha en bra ny vecka, Mari.

Lilla P: sa...

Ser fint ut!

Lilla P