torsdag 29 maj 2008

Helgens planer

Nu har hela familjen tagit helgledigt! Vi kommer att njuta av det härliga sommarvädret. Jag hoppas att jag får min planteringslåda som jag beställt (mannen ska snickra ihop en). Där ska vi plantera smultron- och jordgubbsplantor och kanske lite gräslök.

Imorgon ska äldste sonen på sitt första besök i förskoleklass. Han ska få träffa sina lärare och blivande klasskamrater. En stor dag för honom och hans föräldrar.

I helgen kanske vi ska träffa goda vänner och deras barn på någon lekplats. Där ska barnen leka och fika och vi ska prata lite skit (fattar vad jag menar va?) och dricka kaffe. På lördagkvällen kommer kanske min svägerska och hennes sambo hit. Då ska vi dricka skumpa och fira deras husköp.

Dessutom bör jag baka lite till nästa helgs kalas. Det vankas nämligen lite födelsedagar framöver.

Till sist har jag lite jobb att göra med mina 3 sista utvecklingssamtal. Men det vill jag inte tänka på nu. Nu tar jag ledigt.

Lilla P

Inga kommentarer: